close

全新的【蜘蛛人:驚奇再起】即將6/29在台灣上映,故事也將忠於原著漫畫情節,揭開之前 蜘蛛人電影未曾觸及的重要情節。

您還記得多少蜘蛛人的經典台詞呢? 這裡整理了一些前幾集的經典台詞還有最新的預告片台詞給大家參考.........

彼得帕克:不管我的未來是什麼,我永遠忘不了這句話"能力愈強,責任愈重"
這是我的天賦,我的詛咒。我是誰?我是蜘蛛人。
Peter Parker: Whatever life holds in store for me, I will never forget these words: "With great power comes great responsibility." This is my gift, my curse. Who am I? I'm Spider-man.

瑪麗珍: 你是誰
彼得帕克:妳知道我是誰的
瑪麗珍: 真的嗎?
彼得帕克:妳的好鄰居蜘蛛人
Mary Jane: Who are you?
Spider Man: You know who I am.
Mary Jane: I do?
Spider Man: Your friendly neighborhood Spider Man.

我相信每個人的心中都有一個英雄,使我們誠實,給我們力量,令我們高尚,最後讓我們雖死猶榮,
即使有時候我們必須沈著,並且放棄我們最渴望的東西,甚至我們的夢想。
I believe there's a hero in all of us, that keeps us honest, gives us strength, makes us noble, and finally allows us to die with pride, even though sometimes we have to be steady, and give up the thing we want the most. Even our dreams.

關史黛西: 我爸出動五百名警察要緝捕你
彼得帕克:五百名警察好像有點多
Gwen Stacy: My Dad has five hundred officers looking for you.
Peter Parker/Spider-Man: Five hundred? That seems a bit excessive.

史黛西隊長: 跟我們多說些你的事情吧
彼得帕克: 真的沒有什麼好說的
關史黛西: 彼得跟他的叔叔跟嬸嬸住在一起
Captain Stacy: So,tell us a little bit about yourself Mr.Parker.
Peter Parker/Spider-Man: Not much to tell really.
Gwen Stacy: Peter lives with his aunt and uncle.


彼得帕克: 想偷車就別穿得像偷車賊
彼得帕克: 你發現我的弱點了。我最怕小刀
Peter Parker/Spider-Man: If you're gonna steal a car don't dress like a car thief.
Peter Parker/Spider-Man: You found me weakness. It's small knives!

關史黛西: 不要給我惹麻煩,不要碰任何東西
Gwen Stacy: Do not get me in trouble, don't touch anything!

康納博士: 如果你要知道真相,彼得,就自己來找吧!
Dr. Curt Connors: If you want the truth, Peter, come and get it!

關史黛西: 你是通緝犯,彼得帕克 
Gwen Stacy: You're a wanted man, Peter Parker.

彼得帕克: 我必須要阻止他,因為是我創造他的。
關史黛西: 那不是你的職責
彼得帕克: 也許是我的職責
Peter Parker: I've got to stop him, because I created him.
Gwen Stacy: That's not your job...
Peter Parker: Maybe it is.

康納博士: 準備要扮演上帝嗎?
Dr. Curt Connors: Ready to play God?

范厄特: 你知不知道自己到底是什麼?
Van Atter: Do you have any idea... what you really are?

彼得帕克: 每個人都有秘密,有些是我們瞞著別人的,有些是別人瞞著我們的。
Peter Parker/Spider-Man: We all have secrets; the ones we keep, and the ones that are kept from us.

關史黛西: 啊! 我有麻煩了...
Gwen Stacy: Ah! I'm in trouble...

arrow
arrow

    未來預想圖 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()