這是我聽U2的第一首歌,也是電影"炸彈追殺令"的片頭曲,旋律相當地感人。這首歌主要是要表達愛爾蘭的樂團U2對於祖國愛恨交織的情感。聽的出來嗎?

With or without you    by  U2

See the stone set in your eyes
看著你眼若冰霜
See the thorn twist in your side
看著你渾身帶刺
I wait for you
我為你等待

Sleight of hand and twist of fate
上天實在作弄人
On a bed of nails she makes me wait
她就讓我苦苦的等待
And I wait without you
沒有你,我仍然會等下去


With or without you 不管有沒有你
With or without you 不管有沒有你


Through the storm we reach the shore
我們在暴風雨中達到彼岸
You give it all but I want more
即使你獻出所有,但是我仍要想得到更多
And I'm waiting for you
我依然為你等待


With or without you 不管有沒有你
With or without you 不管有沒有你
I can't live
With or without you  不管有沒有你,我無法活下去

And you give yourself away  而你放逐了自己
And you give yourself away 而你放逐了自己
And you give
And you give
And you give yourself away   而你放逐了自己


My hands are tied 我束繭自縛
My body bruised, she's got me with 我遍體鱗傷
Nothing to win and 她讓我失去一切
Nothing left to lose 讓我一無所有

And you give yourself away 而你放逐了自己
And you give yourself away 而你放逐了自己
And you give
And you give
And you give yourself away  而你放逐了自己

With or without you 不管有沒有你
With or without you 不管有沒有你
I can't live
With or without you  不管有沒有你,我無法活下去

With or without you 不管有沒有你
With or without you 不管有沒有你
I can't live
With or without you  不管有沒有你,我無法活下去

With or without you 不管有沒有你

 

arrow
arrow

    未來預想圖 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()