close

迪士尼全新經典動畫改編的真人版電影《阿拉丁》(Aladdin)主題曲,真人版迪士尼公主是由 26 歲的英國女演員娜歐蜜史考特(Naomi Scott)飾演,
並且主唱 這首 "Speechless"................   看著女主角唱出心中的感受,你有因此受到感動嗎??

Speechless    沉默不語

Here comes a wave
Meant to wash me away
A tide that is taking me under
Swallowing sand
Left with nothing to say
My voice drowned out in the thunder

驚濤駭浪要將我帶向遠方
海潮也將我捲入其中
嘴裡充滿著沙粒而無法出聲
我的聲音隱沒在雷聲當中

But I won't cry
And I won't start to crumble
Whenever they try
To shut me or cut me down

但是我不會哭泣
也不會讓我認輸
不論他們如何嘗試著禁錮與打擊我

I won't be silenced
You can't keep me quiet
Won't tremble when you try it
All I know is I won't go speechless

我將不再沉默
你不能阻擋我的聲音
不論你如何嘗試我將不再顫抖
我知道我將不再沉默不語

'Cause I'll breathe
When they try to suffocate me
Don't you underestimate me
'Cause I know that I won't go speechless

因為我會自由地呼吸
即使他們試著讓我窒息
千萬不要小看我
因為我知道這次我將不再沉默不語

Written in stone
Every rule, every word
Centuries old and unbending
Stay in your place
Better seen and not heard
But now that story is ending

自古以來
所有的規則,每段文字
跨越世紀而且一成不變
你最好安分守己
在旁觀望然後閉上耳朵
但是現在那個時代已經結束

'Cause I
I cannot start to crumble
So come on and try
Try to shut me and cut me down

因為我不會就此認輸
你可以放馬過來
嘗試著禁錮與打擊我

I won't be silenced
You can't keep me quiet
Won't tremble when you try it
All I know is I won't go speechless
Speechless

我將不再沉默
你不能阻擋我的聲音
當你用各種伎倆也不會看到我害怕颤抖
我知道我將不再沉默不語
不再沉默不語

Let the storm in
I cannot be broken
No, I won't live unspoken
'Cause I know that I won't go speechless

即使處在狂風暴雨之中
我也不會屈服
是的,我不會不出聲
因為我知道這次我不再沉默不語

Try to lock me in this cage
I won't just lay me down and die
I will take these broken wings
And watch me burn across the sky
And it echoes saying I

嘗試將我關在籠子裡面
我不會只有躺著等死
我會帶著受傷的翅膀
看著我燃燒著飛越天空
像回音一樣說我

Won't be silenced
No you will not see me tremble when you try it
All I know is I won't go speechless
Speechless

不再沉默
即使你用各種伎倆也不會看到我害怕颤抖
因為我知道這次我不再沉默不語
不再沉默不語

'Cause I'll breathe
When they try to suffocate me
Don't you underestimate me
'Cause I know that I won't go speechless
All I know is I won't go speechless
Speechless

因為我會自由地呼吸
即使他們試著讓我窒息
千萬不要小看我
因為我知道這次我將不再沉默不語
我知道這次我不再沉默不語
不再沉默不語


 

arrow
arrow

    未來預想圖 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()